هامانهامان، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 18 روز سن داره

هامان هستی مامان

بهار 93 مبارک

1392/12/28 17:18
نویسنده : مامان رزیتا
1,276 بازدید
اشتراک گذاری

 

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

 

سال نو می شود. زمین نفسی دوباره می کشد. برگ ها به رنگ در می آیند
و گل ها لبخند می زنند.

و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما…

کجا ایستاده ایم؟ سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره
شدن با کیست؟…

زمین، سلامت می کنیم و ابرها، درودتان باد و

چون همیشه امیدوار

 سال نو مبارک…

 

 

چه افسانه ی زیبایی ،زیبا تر از واقعیت ! راستی مگر هرگز کسی احساس نمی کند که نخستین روز بهار ،گویی نخستین روز آفرینش است . اگر روزی خدا جهان را آغاز کرده است مسلما بهار نخستین فصل ،فروردین نخستین ماه و نوروز نخستین روز آفرینش است .
هرگز خدا جهان و طبیعت را با پاییز یا زمستان یا تابستان آغاز نکرده است .مسلما اولین روز بهار ، سبزه ها روئیدن آغاز کرده اند و رود ها رفتن و شکوفه ها سرزدن و جوانه ها شکفتن ، یعنی نوروز .
نوروز تجدید خاطره ی بزرگی است ؛خاطره ی خویشاوندی انسان با طبیعت
هر سال، این فرزند فراموشکار -که سرگرم کارهای مصنوعی ساخته های پیچیده ی خود- مادر خویش را از یاد می برد با یاد آوری های وسوسه آمیز نوروز ، به دامن وی باز می گردد و با او این باز گشت و تجدید دیدار را جشن می گیرد .
فرزند در دامن مادر ، خود را باز می یابد و مادر در کنار فرزند ،چهره اش از شادی می شکفد اشک شوق می بارد فریاد شادی می کشد جوان می شود حیات دوباره می گیرد با دیدار یوسفش بینا و بیدار می شود .
نوروز دست مردم را می گیرد و از زیر سقف ها ،درهای بسته ،فضاهای خفه ،لای دیوارهای بلند و نزدیک شهر ها وخانه ها ، به دامن آزاد و بیکرانه ی طبیعت می کشاند .
گرم از بهار ،روشن از آفتاب ،لرزان از هیجان آفرینش و آفریدن ،زیبا از هنر مندی باد وباران ، آراسته با شکوفه ، جوانه ،سبزه و معطر از باران ؛
دکتر علی شریعتی
پسندها (1)

نظرات (7)

آیسان مامان ماهان
17 فروردین 93 8:55
سلام هامان جون و مامان گل خوبین،خوشین؟؟؟/خیلی وقته پیداتون نیست!!!!!!!!!!1 داشتم نظرات پستهای خیلی قبلمو میخوندم شما رو دیدم دلتنگتون شدم
آیسان مامان ماهان
17 فروردین 93 8:56
عید و سال نوتونم مبااااااااااااااااااااارک و پراز شادی و برکت براتون باشه
آیسان مامان ماهان
17 فروردین 93 8:56
چه متن زیبایی ممنووووووووووووووووووووون
آیسان مامان ماهان
17 فروردین 93 8:57
معجزه قرن دکتر علی شریعتی هم دمشون گرررررررررررررررررررررم
الهه مامان یسنا
18 فروردین 93 8:39
سال نو مبارک عزیزم... ایشالا سال خیلی خیلی خوبی رو پیش رو داشته باشی
زندگی از آ...تا...ی
10 اردیبهشت 93 11:48
دوست دارید آشپزی ایرانی و خارجی یاد بگیرید وقت ندارید برید کلاس؟ دوست دارید بتونید قصه های قشنگی برای کوچولوتون تعریف کنید؟ دوست دارید درمان های خانگی رو یاد بگیرید؟ دوست دارید روانشناس دلبندتون باشید؟ به جدیدترین نکات خانه داری نیاز دارید؟ کاری نداره وب سایت زندگی از آ...تا...ی رو لینک کنید تا هر روز از مطالب جدید و مفیدش استفاده کنید.
الهه مامان یسنا
15 اردیبهشت 93 23:57
عزیزم نمیدونم از چی دلت گرفته ولی دعا میکنم که همه غمهات از دلت برن....بدون یه جایی خیلی دورتر از تو یه نفر هست که خیلی دوستت داره.. با وجود اینکه کم کم میام پیشتون وخیلی ازت نمیدونم